jueves, 22 de diciembre de 2011

FITXA DE DISSENY DEL MINIPROJECTE

TÍTOL DE L’ACTIVITAT. Què és això? i què fa... ???
DESCRIPCIÓ DELS AGENTS PERSONALS I DE LA TECNOLOGIA MEDIADORA
Els aprenents son un grup de tres nens de tres anys amb dispraxia escolaritzats a una escola d'educació infantil ordinària en la qual jo mateix treballo. Degut a les seves característiques necessiten suport en relació als aprenentatges degut a diverses causes. La activitat la faré jo mateix sense la col·laboració especifica dels altres professors.
La tecnologia mediadora seran ordinadors amb connexió a Internet i una càmera digital.
DESCRIPCIÓ DEL PROBLEMA I LES SEVES CARACTERÍSTIQUES.
En el marc de l’escola d’educació infantil treballem el coneixement dels objectes que configuren la realitat quotidiana dels nostres alumnes i les diferents associacions bàsiques i necessàries que hem de fer amb aquests conceptes. A partir de les activitats habituals amb les que treballem diàriament hem constatat que els nostres nens amb problemes motors i de desenvolupament causats per la dispraxia no saben quin soroll fan alguns objectes que els seus companys si coneixen i d’aquí aquest projecte.
El problema que es planteja és clar, l’objectiu està ben definit. A més a més, requereix un nombre limitat de regles i principis que s’organitzen en una disposició previsible i prescriptible, posseeixen respostes correctes i convergents, i tenen un procés de solució clar.
Pel que fa la complexitat, ens trobem davant d’un problema que no és massa complex. El tema és força concret i les funcions i variables que actuen en el problema són poques, el que intentarem serà que estigui ben estructurat per tal que sigui més senzill de resoldre’l. Tot i així, pot anar variant al llarg del procés.
Pel que fa la especificitat de camp, dir que cal potenciar les habilitats adequades per tal de poder solucionar el problema de manera òptima.


MANERA COM ES PLANTEJA EL PROBLEMA ALS APRENENTS

Durant les activitats que realitzam durant el dia hi ha un moment determinat en el que treballem els nostres coneixements sobre animals i aquestes activitats van acompanyades de una capsa de material adient. Comprovarem el nivell de coneixement des de les activitats habituals.
A partir d’aquí veurem quina és la necessitat real.

CONTEXT DE L’ACTIVITAT.
La nostra escola és a Jaffo una ciutat molt propera a la ciutat de Tel Aviv a l'Estat d'Israel. L'escola es de tradició jueva amb alumnes d'un nivell soci-econòmic mitja-alt. Es el meu lloc de treball des de fa dos anys.
El context on sorgeix el problema són les jornades ordinàries de la nostre escola d'educació infantil. Sabem que tenim tres alumnes amb unes característiques especials i que per tant tenen necessitats especials. Tractem de donar una atenció individualitzada a cada alumne segons les seves necessitats i és necessària una actuació en aquest camp particular.
CARACTERÍSTIQUES MÉS IMPORTANTS DELS APRENENTS.
Els aprenents són un grup de 3 nens de entre 2 i 3 anys que tenen certes necessitats educatives especials relacionades amb els aprenentatges escolars, i amb aspectes psicomotrius. Encara no s'ha fet un diagnosi ja que són nens molt petits però apunta a que es traca de problemes relacionats amb la dispraxia.
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES QUE L’APRENENT HA D’ASSOLIR O DEMOSTRAR.

D’acord amb les competències que s’han d’adquirir a l’etapa d’educació infantil el nostre treball te com a objectius:

- Competències comunicatives:
Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
Treballar la capacitat comunicativa i lingüística.

- Competències metodològiques:
Utilitzar les noves tecnologies amb l’ajuda d’un adult.

- Competències personals:
Competència d'autonomia i iniciativa personal
Adquirir habilitats que permetin a l’alumne aprendre de forma autònoma sempre en funció de les seves capacitats.

- Competències específiques centrades a conviure i habitar el món
Competència en el coneixement i la interacció amb el món.


CONTINGUTS.
Els objectes de cada dia. Quins són? Presentació amb power point.
Què son?
Que ens aporten a nosaltres?
Quin soroll fan?
Relacionem cada objecte amb el seu so.

PREVISIÓ DE LA SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS
Durant tot el semestre posarem en marxa l'activitat en la franja horària destinada. Aquesta activitat tindrà una duració aproximada de vint minuts al dia i es farà cada dia.
Em de tenir en compte que aquest tipus d'aprenentatges necessiten temps abans de ser avaluades. Després d'un primer mes de treball farem una avaluació sumativa per millorar l'activitat en allò que sigui necessari. Al final del segon mes treure'm conclusions a partir de l'avaluació final.

FONAMENTACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Per a dur a terme aquesta activitat ens basarem en la concepció constructivista de l’enenyament. El constructivisme parteix dels supòsits següents (Jonassen, Peck i Wilson, 1999):
1. El coneixement es construeix. Les persones donen sentit al seu món i tot allò amb el que mantenen un contacte construint representacions mentals d’aquest món. En aquest cas, els alumnes construeixen les seves pròpies interpretacions mitjançant l’activitat per tal de poder crear models mentals
2. La realitat (el sentit que construïm del món) es troba a la ment. El procés d’elaboració del sentit té com resultat un coneixement que és únic a la persona, ja que es basa en un conjunt d’experiències úniques que han produït una combinació de creences sobre el món també única. Un principi important és que el coneixement no és una entitat externa que es troba en el món físic i que ha de ser adquirida o transmesa.
3. El coneixement es construeix a partir de les nostres interaccions amb el medi ambient. A través de la interacció amb la resta de companys es podran anar adquirint nous coneixements. El fet de valorar la feina dels companys afavorirà aquesta interacció i aprenentatge entre tots.
4. Així doncs, el coneixement es troba ancorat i indexat en contextos rellevants. Amb l’activitat, es procurarà donar sentit a aquells conceptes que tinguin més significat per a ells. Procurarem que les idees i els coneixements que aprenguin el s puguin desenvolupar en altres contextos.
5. La construcció del coneixement s’estimula per una qüestió de necessitat o desig de saber. En el cas de la nostra activitat, partim del desig i motivació dels alumnes per a dur-la a terme.
6. El significat es negocia de forma social. El diàleg és una part important per tal de construir coneixement amb els altres.

PROCEDIMENTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ
Avaluació inicial. En un primer moment, s’avaluarà els coneixements previs que tenen els alumnes en relació als continguts que treballarem.
Avaluació sumativa. Al llarg del procés al final del primer mes, a través de la observació sistemàtica i la presa de notes, anirem avaluant el progrés dels alumnes en relació a la assimilació dels diferents coneixements associatius.
Avaluació final. Avaluarem la assimilació dels coneixements associatius en els alumnes i els aspectes millorables de tot el proces per tal de repetir l'experiència el semestre vinent.
PREVISIÓ DE TEMPORITZACIÓ.

Aquest projecte està emmarcat dins de les activitats generals diàries de l'escola. Aquestes Activitats les portarem a terme durant el segon trimestre del present any lectiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario