Sense cap mena de dubtes aquesta activitat ha estat una de les mes significatives que he cursat durant els meus estudis a la Universitat Oberta des de que visc fora de Catalunya. Aquest alt nivell de significació té molt a veure amb la seva temàtica i les circumstancies en les que he viscut durant el temps en que he estat treballant-la.
Durant l'ultim més, degut als meus viatges per països subdesenvolupats la qüestió de la tècnica i el progrés a tingut un pes molt evident.
Algunes preguntes que ens fèiem durant el debat i algunes de les qüestions tractades en els diferents materials que he estudiant darrerament apuntaven a qüestions massa brillants en el mateix moment davant dels meus ulls com per tractar de respondre des de una postura estereotipada, una mica tecnofòbica, que era la meva postura inicial davant el problema de la tècnica.
Es menys interessant preguntar-se per la tècnica i el progres quan estas còmodament assegut al teu sofà de casa teva, a la teva gran ciutat i tens totes les comoditats i totes les possibilitats al teu abast nomes fent un click.
Evidentment veient un país com Nepal les meves opinions sobre bon nombre d'aquest temes ha canviant molt. El desenvolupament tecnològic ens dona oportunitats de desenvolupar-nos com a persones fins ara mai somiades i les possibilitats en educació semblen il·limitades. Evidentment, davant tot canvi ens hem de preguntar que perdem i sembla clar que hi ha perills dins d'aquestes possibilitats però com dic, les possibilitats de desenvolupament son il·limitades.
En la realització de l’avaluació inicial, em va semblar primerament al respondre a les preguntes que les respostes eren força clares i evidents. Similar a les impressions que em va donar l’activitat de situa’t de 0 a 9, tot i que en aquest cas, al ser preguntes curtes de respondre amb una puntuació calia estar molt més atent a l’enunciat i valorar si en algun cas la pregunta plantejada podia ser enganyosa. La darrera tasca que calia fer en l’activitat d’avaluació inicial, consistia en un mapa de conceptes sobre la relació entre ciència, tecnologia, societat i educació. Inicialment aquesta tasca semblava molt difícil, ja que per una banda no sabia com fer un mapa de conceptes mitjançant la tecnologia, es a dir a través de l’ordinador. En aquesta activitat però es podia fer a mà, i fer ús de la tecnologia, com un scanner per passar-ho a l’ordinador. Aquesta primera activitat d’avaluació inicial revisada al final de la PAC 1, mostra com hi ha hagut un canvi evident a nivell de coneixement de conceptes, de les relacions que s’estableixen entre ells i les repercussions que cadascun d’ells tenen en els diferents àmbits.
Si al final de la realització d’aquesta PAC tornés a realitzar l’activitat de l’avaluació inicial, obtindria uns resultats força diferents. Primerament en l’activitat de respostes breus, tot i que la resposta segurament estaria enfocada igual, les argumentacions serien més complexes i també abastarien més punts de vista i perspectiva. Veient les respostes fetes inicialment es pot detectar clarament com les respostes estan fetes a partir d’un coneixement molt bàsic i inicial, i no són unes respostes fetes de manera global, es a dir, no engloben els conceptes en la seva totalitat, les respostes estan donades únicament a preguntes molt concretes sense anar més lluny, i sobretot mancades de reflexió especifica referent als problemes tractats.
En referència a l’activitat de situa’t de 0 a 9, si un cop realitzada i finalitzada la PAC 1, es tornessin a respondre les preguntes els resultats serien molt diferents. Segurament resultaria molt més complicat respondre. Al final de la PAC desprès d’haver treballat els conceptes i sobretot d’haver participat en el debat, en el que han sorgit moltes reflexions sembla molt més difícil respondre numèricament, i sense donar explicacions a les preguntes de l’activitat.
L’activitat de la creació del blog em sembla molt interessant i del que he pogut aprendre molt la participació i lectura dels blogs dels meus companys. Tot i que inicialment em va semblar que seria molt complicat veure els blogs de tots els companys, a mida que vas entrant al blog d’un company, torbes coses interessants i així t’engresques a anar mirant. Tot i que evidentment no es puguin visitar els blogs de tots els companys. L’apreciació i valoració d’aquests blogs, s’ha de dir que també ha anat variant a mida que el temps ha passat i s’ha anat treballant diferents aspectes en l’assignatura. Al principi, en veure els blogs em fixava en la creativitat d’aquests, el disseny amb que s’havien fet, més endavant ja podia anar observant i aprenent quines noves incorporacions feien els companys al blog. En relació als continguts del blog, que a banda de les aportacions individuals de cada company, tots em adjuntat les activitats de l’avaluació inicial, quan observes les dels companys passa el mateix que quan valoro la meva. En les primeres entrades als blogs dels companys, en veure l’activitat de situa’t del 0 al 9 principalment mirava si hi havia coincidències entre les respostes dels companys i les meves. Més endavant però i amb més coneixements dels conceptes podia començar a reflexionar el perquè cada company havia donat cada resposta, i valorar que les preguntes si les miraves o consideraves altres perspectives es podien donar aquestes contradiccions entre les meves puntuacions i les d’alguns companys.
El debat ha estat una activitat molt enriquidora a nivell de coneixement i reflexió entorn als diferents conceptes i les implicacions de cadascun d’ells. Personalment em va tocar defensar la postura contraria a les meves opinions inicials. A partir de la lectura del les aportacions dels companys al debat i la meva participació en aquest, vaig poder comprovar com realment la postura a defensar em resultaba m acces atractiva dotant de complexitat al meu pensament.
La realització del mapa de conceptes amb el programa cmap, m’ha permès conèixer i aprofundir en el funcionament d’un programa que no coneixia, el cmap. El qual m’ha semblat molt interessant i de gran utilitat per al treball en mapes conceptuals. Amb la realització d’aquesta activitat, en tant que m’ha suposat tornar a llegir els diferents materials, ja no com a primeres lectures sinó de forma més profunda, he pogut aprofundir ens els diferents conceptes. També d’establir relacions entre aquests i entendre realment les implicacions i repercussions que tenen en la societat actual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario