jueves, 19 de enero de 2012

Annex: Autoavaluació de l’activitat i del seguiment de l’avaluació continuada global

Finalment arribem a aquest punt després d'una viatge plegat d'aventures i de dur treball que a mi personalment m'ha portat des de Nepal fins a treballar amb els nens de l'Escola d'Educació Infantil Sulamot en Yaffo.
La veritat accés que mai m'he sentit massa amic de les TIC i molt menys de les seves aplicacions en educació ja que moltes vegades m'han semblat superficials, però és cert que ara penso que un dels objectius de la Tecnologia Educativa és ajudar-nos a reflexionar sobre quin serà el millor recurs tecnològic i educatiu per als nostres alumnes, per exemple.
Si faig una comparació entre els meus coneixements al començament del curs i ara, veig com en aquests moments tinc una percepció més complexa.

El mapa de conceptes realitzat en aquesta activitat entre l'Aprenentatge Significatiu recolzat amb la TE trobo que és senzill però aclaridor i entenedor. Els conceptes que han sorgit no són tots els que surten als materials, però sí són els que surten al meu disseny. És a dir, he intentat inserir només aquells conceptes estretament lligats a la meva activitat.
L'activitat m'agrada molt, personalment. Podria haver estat una mica més creativa. Trobo que és coherent. La sustentació científica és adequada. La planificació és correcte i adaptada als meus alumnes. He sabut identificar el problema de l'aprenent; saber quin tipus de problema era. Potser la presentació podria haver estat més imaginativa.
També he après més opcions de l’apartat “personalitza” de la UOC.

Ara donaria una nota de 10 a la pregunta que demanava que puntués del 0 al 10 “aprenc tant dels companys com dels materials i consultors”. En el seu moment, la vaig puntuar amb un 5.
En quant als debats, si aquests estan estructurats, seguint el model d’argumentació Toulmin, per posar un exemple, aprofites més el que els teus companys et volen dir. Aprens a raonar millor. I és més motivador.


Crec que els mapes de conceptes poden ser útils per aprendre i avaluar l’aprenentatge. Podem veure les relacions que fem i com unim els conceptes. Cal que hi hagi un conflicte cognitiu per assimilar el nou contingut. El compromís conceptual és la situació prèvia davant l'experiència anterior."Els aprenents manifesten de forma natural una certa força,... i compromís amb les concepcions que posseeixen;és més fàcil que canviar .Interactuen amb la informació que és comprensible,... a la llum de les teories existents. El canvi conceptual requereix un alt compromís cognitiu. Els educadors podem impulsar un alt compromís cognitiu dels estudiants que veuen la necessitat de canviar els seus models conceptuals del món. Es descriu com poden usar l'ordinador per a construir els seus propis models del món; per mitjà de la construcció, es comprometen de forma necessàriament cognitiva." (pac 2.1)Al voltant del disseny de situacions d'entorns d'aprenentatge en línia he après que hi han diferents tipus de problemes i que s'han d'ensenyar de forma diferent perquè requereixen un procés de pensament diferent.

Afirmo que s’ha produït un canvi conceptual al llarg d’aquest semestre.

Proposo una qualificació de B ja que és la qualificació que m'acompanya durant tot el semestre. Potser podria haver fet més i millor, però només amb més temps del que he gaudit. L'esforç ha estat fort i continuu

No hay comentarios:

Publicar un comentario